Waarom SEA uitbesteden?

Waarom SEA uitbesteden? Opdat je zelf het antwoord kunt geven op de vraag 'waarom SEA uitbesteden?', gaat dit artikel in op wat SEA (Search Engine Advertising) inhoudt. Evenals SEO (Search Engine Optimization) valt SEA onder zoekmachinemarketing. Dat heeft tot doel je website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines te laten eindigen. Wanneer je webpagina hoog eindigt, dan verhoogt dat de kans dat een zoeker op de link van je website klikt en die bezoekt. Omdat Google duidelijk de meest gebruikte zoekmachine is, zullen we ons in dit artikel daarop richten. Google Ads Google biedt Ads. Google Ads plaatst onder meer advertenties boven en rechts naast de zoekresultaten. Je betaalt niets voor je advertentie, totdat een zoeker erop klikt. Dat wordt pay-per-click (PPC) genoemd. Je bepaalt het bedrag dat je maximaal wilt betalen per klik. Als er ook andere advertenties zijn die voor hetzelfde zoekwoord in aanmerking komen, dan zet Google de advertentie in de volgorde van de relevantie en het geboden bedrag per klik. Je kunt aangeven op welke tijden je advertentie getoond wilt hebben. Een andere manier om je advertentie meer te richten, is een regio aangeven. Je wilt niet dat iemand in Limburg op je advertentie klikt, terwijl je alleen binnen de provincie Groningen opereert. Je stelt het maximum bedrag vast dat je per maand wilt besteden. Met dat bedrag laat Google je weten wat naar schatting het resultaat zal zijn. Dat betekent het aantal klikken en oproepen. Oproepen verwijzen naar advertenties waarin mensen worden aangespoord om een nummer te bellen. Dat soort advertenties verschijnt alleen op apparaten waarmee men kan bellen.  Als iemand op zo'n advertentie klikt, dan wordt er vervolgens automatisch een belverbinding tot stand gebracht. Deze vorm noemt Google een mobiele advertentie. Alle advertentievormen op een rij zijn:
  • tekst
  • beeld
  • video
  • mobiele
  • shopping ads
  • local ads
We kunnen in dit artikel niet verder ingaan op deze vormen. Je zult de genoemde vormen dienen te onderzoeken, om te bepalen welke vorm het beste aansluit bij je bedrijf en je aanbod. Als je adverteert, krijg je van Google gegevens over wat de resultaten daarvan zijn. Uitbesteden? Om Google Ads goed te gebruiken, dien je niet alleen kennis te hebben van marketing, maar ook van hoe je het beste gebruik kunt maken van de mogelijkheden van Google Ads. Het is jou om de vraag te beantwoorden:¬†waarom SEA uitbesteden?